jesseopreis.reismee.nl

Week 8 en Week 9

Welkom allemaal weer bij mijn reismee blog. Het heeft weer even geduurd maar ik ben weer terug met mijn verhalen, nu van week 8 en week 9. Ik heb ook deze weken weer heel wat toffe en leuke dingen gedaan en wil jullie veel leesplezier wensen. Er zijn nog heel wat foto’s die nog gepost moeten worden en dus ontbreken in dit verhaal. Deze zal ik later toevoegen dus kijk op een later moment vooral nog een keer als de foto’s er nog niet opstaan.

Maandag 28-03-22
Goedemorgen zonder zorgen! Het is weer maandag en dat betekent dat er weer een nieuwe week van start gaat en ik dus vroeg uit bed moet om stage te lopen. Ik spring om 6.15 mijn bedje uit en eet mijn overnight oats. Ik maak me na mijn ontbijt klaar voor de stage en stap in de auto, waar ik al snel in de file kom te staan… te laat vertrokken dus ik sta in de file achter alle ouders die hun kinderen komen brengen. Ik moet misschien maar iets minder gaan treuzelen in de ochtend, dan ben ik in ieder geval op tijd. Ik ben druk bezig om de workshop te regelen en hoop deze week met een groep leerlingen te kunnen oefenen, zodat we ons daadwerkelijk kunnen aanmelden voor het toernooi.

Na weer hard gewerkt te hebben op stage, ga ik uiteraard naar de sportschool heen. Het is vandaag weer pull day. Ik knal een uur en veertig minuten hard in de sportschool en ga dan lekker naar huis. Ik spring onder de douche, maak wat restjes uit de vriezer te eten en wat simpels in elkaar te zetten. Na het avondeten kijk ik nog even netflix en duik ik daarna mijn bed in. Ben hartstikke moe van al dat sporten vandaag en ga dus vroeg naar bed. Morgen weer een actieve dag.

Dinsdag 29-03-22
Het is natuurlijk ook vandaag weer tijd voor stage. Ik ben vandaag weer bezig met het werken aan mijn project. Vandaag hebben we dan officieel te horen gekregen dat de workshop morgen zal plaatsvinden en ik heb meteen de leerlingen met alle docenten geregeld die mee willen doen. Het project komt nu dus echt op gang! Na stage ga ik naar fishermans hut bij het einde van palm beach. Daar heb ik namelijk na 2,5 week weer een kiteles. Deze keer niet van Noortje maar van haar man Robert, waarvan ik de kite heb gekocht. Bij de deal in zaten namelijk drie gratis lessen, dus ik ben benieuwd. Ik ga dus vandaag voor het eerst mijn eigen kite gebruiken en ben heel erg benieuwd. Aangezien het 2,5 week geleden is beginnen we rustig, maar ik heb ondanks de grote sprong in omvang van kite de boel snel onder controle. Robert leert me hoe ik aan land terugkom of hoe ik je weer terugkomt bij je board als je bent gevallen. Dit doe je namelijk door te body-draggen. Dit gaat na een aantal keer oefenen heel erg goed. Dan gaan we weer bezig met het opstaan met de kite en ook kan ik nu weer iets varen. Het is belangrijk om naar voren te rollen en dan sta je zo op, zeker met zo’n grote kite is het een stuk makkelijker. Na ruim 1,5 uur les te hebben gehad, ruim ik de kite weer op. Het ging geweldig en ik kan niet wachten tot de volgende les!

Foto van mijn kite

Na het kiten ga ik naar huis, eet ik de pasta carbonara uit de vriezer met siracha en een gehaktbal die ik nog over had. Snel makkelijk eten dat niet slecht is maar ook niet heel bijzonder, voor een studentenmaal zou ik het een 4 uit 5 koksmutsjes geven, maar voor een gewone maaltijd een 3 uit 5 koksmutjes. Ik eet het op bij de groep die vanavond tapas eten met allerlei dingen zoals saucijzenbroodjes, stokbrood, pizza bites, enzovoort.
Dan ga ik door naar de les Papiamento. Vandaag hebben we vliegveld en reizen, wel interessant maar en ik ben opnieuw wel één van de beste van de groep, maar ik zit er aan te denken om te stoppen met de lessen want ik heb het idee dat ik taal niet echt leer spreken in deze groep.
Na de les duik ik mijn bedje in en heb ik zin in morgen, want dan is de workshop!

Woensdag 30-03-22
Vandaag staat opnieuw stage op het programma. Het is vandaag weer een projectdag en vandaag wordt ook de workshop baseball5 aangeboden! Twee dames van IBiSA komen langs en zetten het veld klaar. Ondertussen druppelen de leerlingen binnen. Wanneer alle leerlingen er zijn, beginnen ze met de uitleg en spelen we het daarna een aantal keer. De leerlingen hebben plezier en achteraf wordt duidelijk dat ze allemaal heel enthousiast zijn omdat ze graag mee willen doen met het toernooi. Een geslaagde stagedag lijkt me zo!

Na de stage ga ik even snel langs huis en maak ik wat te eten. Twee pitabroodjes met hazelnoot pasta. De warme pitabroodjes uit de airfryer en de hazelnootpasta die smelt van de warme pitabroodjes, perfectie… Ik kan hier dan ook niks anders dan een 5 uit 5 koksmutsjes voor geven. Na de heerlijke maaltijd ga ik door naar werk. Deze week zijn de laatste dagen van het oude rooster en zaterdag gaat het nieuwe rooster in. Dat betekent dat het vandaag speeldag is met de kids! Hoewel ik nogal verkouden ben en last van mijn keel heb spring ik uiteindelijk toch het water maar in. Wie kan de beste duik maken, wie is het snelst in de paardenrace, wie maakte de grootste plons. De kids laten zich van hun beste kant zien en iedereen heeft het naar hun zin.

Na het werk kleed ik me om en haal ik samen met de Nederlandse meid van afgelopen zondag eten van je raad het al… YAMI YAMI. We rijden daarmee door naar de hooiberg (een berg op Aruba) en gaan deze beklimmen. Het zijn best een bult treden om te beklimmen, 600 om precies te zijn. We pauzeren af en toe wat omdat ze nogal moe is. Ik als gymleraar beklim dit natuurlijk gemakkelijk. Eenmaal boven aangekomen beginnen we aan het avondeten en kletsen we over van alles en nog wat. We zitten daar een uurtje en gaan daarna weer naar beneden heen, waarna we nog even bij surfside een drankje doen. Na het drankje stappen we weer in de auto terug naar Blue Village.
Dan duik ik snel mijn bed in en is het morgen weer tijd voor stage.

Donderdag 31-03-22
Je raad het al, het is weer tijd voor stage! Vandaag doe ik niet heel veel en ben ik vooral bezig met het project en het uitschrijven van het verslag. Niet veel bijzonders en anders dan normaal dus. Na de stage ga ik uiteraard sporten en knal ik weer even door. De afgelopen tijd gaat het steeds beter en voel ik me steeds sterker worden, daar ben ik wel trots op! Na het sporten ga ik naar huis en maak ik me klaar voor vanavond. We gaan met de rockies aan het strand eten, met taco bell en wendy’s lekker hoor. Jill en Casper komen we ook tegen en zij gaan ook gezellig met ons mee. Harstikke leuk natuurlijk. We genieten van de zonsondergang en ons eten, kletsen over allerlei onderwerpen en gaan daarna terug naar Blue Village heen, waar we rustig nazitten en daarna vroeg op bed gaan. Een rustige dag en dus deze keer wat minder tekst, misschien voor jullie ook wel eens wat makkelijker dan al die lappen tekst van mij ;).

Een aantal foto's van de mooie zonsondergang en een foto met Olaf

Vrijdag 01-04-22
Het is vandaag ook weer tijd voor stage en ook vandaag doe ik niet veel anders dan normaal. Daarom sla ik dit over en ga ik het hebben over het werk. Vandaag is het weer speeldag op werk en zijn de kinderen natuurlijk razend enthousiast, zwemmen met de mat, lopen over de mat, glijden op de mat, duiken, springen, racen en ga zo maar door. Na een actieve middag werken, hebben we met de collega’s vergadering met pizza op werk. Daar hebben we het over het schema van de komende periode. Na de vergadering besluit ik toch nog even snel de sportschool in te duiken maar moet ik helaas mijn schema iets sneller afronden. Dit omdat Ian met twee andere dames op mij wacht om te gaan avondeten. Ik kleed me snel om en stel me voor aan de dames.

We praten over wat we hier doen, wat onze doelen zijn, enzovoort. Sterre en Dominique (zo heten de dames dus) zijn ook docenten, maar dan op een basisschool. Leuk om daar ook over te praten natuurlijk. Dit doen we overigens onder het genot van een steak gemaakt door de dames en de patat die wij als heren hebben afgehaald bij amigo’s, het restaurant op blue village. Het eten smaakt zeer goed en krijgt een 4.3 uit 5 koksmutjes….

Na het eten kleed ik me snel om want we gaan opeens uit. Op de wandeling naar moomba klets ik wat bij met Sterre en hebben een leuk gesprek. Ondertussen loopt Ian te miepen omdat hij steeds gecorrigeerd wordt op zijn taal, door juf Dominique.
Eenmaal bij moomba aangekomen kom ik heel wat mensen van blue tegen en hebben we een gezellige avond. Toch had het leuker kunnen zijn omdat de muziek niet heel geweldig is. DJ Diablo laat een nummer 10 seconden horen en skipt hem dan weer door…. Geen geweldige DJ dus. Omdat we klaar zijn met de muziek gaan we rond 01:00 naar huis en eten we daar nog even een frikandel als afsluiter. Het was in ieder geval gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

Ik duik snel mijn bed in want morgen moet ik weer werken.

Zaterdag 02-04-22
Vandaag weer aan het werk. De nieuwe periode gaat van start en dat betekent dus dat ik nu mijn eigen klasjes krijg die ik les mag geven. Heel erg leuk om nu zelf les te geven en niet telkens te helpen. Ik begin dan ook direct met spelvormen toe te passen tijdens het zwemmen en de kinderen vinden het geweldig! Ik geef weer drie uurtjes les en ga dan naar de sportschool heen om weer eventjes lekker te knallen.

Na het sporten spring ik even onder de warme douche, wat heerlijk is het om af en toe onder de warme douche te springen. Even helemaal relaxed en mijn dag is meteen gemaakt. Ik eet vanavond weer met de groep mee, vissticks, groenten, aardappels, en kip. Ik neem de kip mee en marineer hem in barbecue saus waarna ik die in paneermeel met kruiden gooi. In de airfryer ermee en smullen maar. De kip valt in de smaak en ikzelf zou het een 4 uit 5 koksmutjes geven. Ik zit na het eten nog heel even met de groep en ga rond kwart over tien op bed, omdat ik maar 5 uur slaap heb gehad en dus helemaal gesloopt ben. Morgen staat er weer een leuke en drukke dag op de planning.

Zondag 03-04-22
Goeiemorgen zonder zorgen! Ik word wakker op het mooie Aruba, spring mijn bed uit en ontbijt met mijn go to ontbijtje. Ik relax nog even wat op mijn kamer en kleed me dan om, om naar de Ostrich Farm te gaan. Op de Ostrich farm is elke eerste zondag van de maand een lokale markt met lokaal gemaakte producten, dus we gaan natuurlijk even een kijkje nemen naar al het moois hier. We lopen wat over de markt en ik besluit een armbandje te kopen. Ook loop ik langs een mooi kraampje met geverfde drijfhout bordjes. Ik praat wat met het vrouwtje en vraag of ze ook bordjes wil ontwerpen in overleg. Dat wil ze wel! Zoals jullie weten hebben wij thuis onder de overkapping nummerplaten hangen met de landen/steden waar wij naar toe zijn geweest. Ik moet natuurlijk ook een bord van Aruba meenemen, maar ik denk dat een drijfhout bord nog leuker is. Ik overleg met haar dat zij mij de komende week appt over het soort drijfhout en het ontwerp. Na de Ostrich farm gaan we weer naar Urutaka Center.

Bij Urutaka Center aangekomen worden de rest die hier nog niet gegeten hebben meteen enthousiast van de lucht van het eten. Het ruikt weer fenomenaal. Ik besluit een medium meat lovers pizza te nemen, die eigenlijk wel een large genoemd zou kunnen worden. Het duurt even voordat we het eten hebben maar wanneer het op tafel komt, smult iedereen. Ik eet natuurlijk hartstikke snel en heb de pizza dan ook zo op. De rest krijgt de pizza niet op en neemt ze mee in een goodie bag…. Ohnee wacht dat noemen ze een doggie bag, wij zijn telkens in verwarring. De pizza is een mooie bodem voor wat we aan het eind van de middag en begin van de avond gaan doen! De pizza geef ik een 4 uit 5 koksmutjes, lekker maar heb zeker beter gegeten.

Na het lekkere eten gaan we naar huis zodat we even kunnen omkleden. Ik trek mijn zwembroek aan en doe mijn oranje blouse aan. We gaan namelijk op een Catamaran aan de zuip! We gaan met een groep van 25 op de boot, erg gezellig dus! Allemaal mensen van Blue Village en een aantal van Perle d’or. Dit is mijn eerste keer op de catamaran maar er zijn een aantal al wel zes keer geweest. Ik ben dus benieuwd! 40 Dollar is het om op de catamaran te gaan, waar je onbeperkt alcohol krijgt en een watermeloentje en een broodje kip of tonijn aan het einde.

Jaja ik lijk op deze foto straalbezopen, maar het valt echt reuze mee hoor! ;)

De bootrit duurt 3 uur, waarbij we vanuit Oranjestad helemaal varen naar Arachi Beach, waar de foto’s met de zonsondergang en pizza van laatst zijn gemaakt. Daar leggen we het anker uit en gaan we even zwemmen in de zee. Ook is het mogelijk om te zwaaien van een trapeze aan de boot en ook dit moet ik natuurlijk even uitproberen. Ook help ik met Govert, Olaf een backflip maken door zijn benen flink de lucht in te gooien. Al met al dus een leuke tussenstop met de boot. Naast deze activiteiten is het natuurlijk ook tijd voor een fotoshoot.

Hieronder kun je de verschillende leuke foto’s zien! Ik moet natuurlijk voor de insta ook even een goede foto maken, waar ik het resultaat van het harde sporten en gezonde eten kan laten zien. Dat lijkt me aardig gelukt ;).
Op de terugweg kom ik aan de praat met Laura en Huib. Zij komen allebei uit Almelo en we moeten het hier dan ook zeker nog even over bijkletsen. Zo vertelt ze dat ze Emmee onder andere kent van het paardrijden vroeger. Ik blijf het zeggen, het is echt een klein wereldje.

Na de boot besluiten een aantal uit te gaan en een aantal terug naar blue te gaan. Ik besluit met de rest mee te gaan naar blue en daar bakken we frikandellen uit mijn airfryer in het appartement van Laura en Huib. We spelen wat spelletjes en genieten van de muzieklijst van Gaby, die een prachtig lijstje op heeft staan uit de keet. Echt mijn muziek dus, en ik voel me tijdens het blééren van de muziek even alsof ik weer met Kikkertuig aan het genieten ben van deze muziek.

Rond een uur of 2 gaat iedereen op bed aan en start morgen de volgende dag. Ik moet weer lesgeven en dat wordt dus weer een avond met weinig slaap. Achja je bent jong en je wilt wat..

WEEK 9

Maandag 04-04-22
Maandags was weer een rustige dag de leerlingen moesten rondjes rennen rond de school en ik kon de boel bijhouden en cijfers invullen. Vrij eenvoudige dag dus… Daarna sportschool lekker aan de slag gaan. Vandaag is er weer les en op het programma staat rond de school lopen. Ik moet natuurlijk ook een keer meedoen en loop dus enthousiast met één van mijn favoriete klassen mee. Uiteraard loop ik voorop en zet ik een nette tijd neer, die nog beter had kunnen zijn als ik niet even afremde voor een leerling die na een half rondje al opgaf. Na het rennen ga ik weer aan de slag voor mijn opdrachten en projecten waar het goed mee gaat.

Na een rustig dagje stage ga ik snel op huis aan, eet ik snel nog wat en stap ik dan weer in de auto richting de sportschool. De laatste tijd sta ik zo’n 2 uur in de sportschool, en hoewel het lang lijkt is het zo voorbij en voel ik me weer helemaal top. Ik klets hier weer wat met een aantal mensen in de sportschool, waaronder de Amerikaan en een andere jongen die af en toe wat advies vraagt tijdens het sporten. Ook kom ik een Arubaan tegen die mij prijst voor mijn fysieke uiterlijk en de tijd dat ik aan het planken ben. Hij vertelt dat hij rechercheur is hier op het eiland en dus ook zijn conditie nog wel eens moet aanpakken, hij geeft aan dat ik een voorbeeld ben voor motivatie. Dit is natuurlijk altijd leuk om te horen en het laat zien dat het flinke werken de afgelopen maanden ook gewerkt heeft.

Na het sporten ga ik naar huis en Patrick komt vanavond mee eten met de keals. Even een mannen avondje met lekker eten. Ik heb nog braadworsten en ui en haal wat broodjes. Ook eten we er wedges en sperziebonen bij. Ik bak de braadworsten bruin en bak ze dan in barbecue marinade met wat uitjes die daarin meegebakken worden. De keals zijn zeer tevreden met het eten en ondertussen heb ik de bijnaam chef kok Jesse gekregen hier op Blue. De braadworst is echt heel erg lekker en verdient een 4.5 uit 5 koksmutsjes. Na het avondeten spelen we wat volleybal en gaan we daarna naar het zwembad want gisteravond hebben we met Laura afgesproken te gaan zwemmen in de avond. Dit was zij echter vergeten dus eerst lopen wij wat te klungelen bij het zwembad. Laura komt met haar vriendin uit Almelo langs en die spelen ook nog even mee met lummeltje. Rond een uur of 23.30 pakt iedereen de paling in en gaat op bed aan. Ik spring lekker onder de douche en maak nog even mijn ontbijtje klaar. Zie jullie morgen weer!

Dinsdag 05-04-22
Goeiemoggel allemaal! Ik eet mijn vaste ontbijtje weer en maak me snel klaar om naar stage te gaan. Ik ga weer iets te laat weg en ja hoorr… ik sta in de file… Dat krijg je wanneer iedereen afhankelijk is van de auto op dit eiland. Vandaag staat weer hetzelfde op het programma, hardlopen rond de school, maar vandaag loop ik niet mee. Na de stage ga ik nog even snel naar huis om wat te eten in de middag en dan stap ik de auto in richting fishermans hut.

Vandaag heb ik les 2 van Robert en ondertussen les 7 in kitesurfen. Ik heb mijn kite alvast opgetuigd en dit gaat heel goed. Dan gaan we het water in en aan de slag. Het gaat steeds beter en beter. Ik kom uiteindelijk zelfs een flink end varend opweg…. Af en toe vlieg ik uit mijn board en maak ik per ongeluk wat ‘air’. Hoewel niet de bedoeling, toch leuk om te ervaren. Anderhalf uur verder en de les is voorbij. Ik ruim mijn kite weer op en rust wat uit op het strand. Dan kom ik aan de praat met een man uit New York die oorspronkelijk uit Servië komt en een Zwitserse vrouw. Ze hebben het over de cultuur hier en de man uit New York loopt te klagen over dat alles zo lang duurt. Vanuit hier kom ik in het gesprek. Later komt er ook een Argentijnse man bij die dokter is. We praten over de zaken in Argentinië en hoe het daar met het geld en dergelijke gaat, bijzondere verhalen. Ook praten we over drugs en dergelijke omdat hij natuurlijk dokter is. Hij vertelt over dat men met de boot naar Venezuela vaart daar coke haalt en dan terug gaat met de kite naar Aruba. Het grootste deel van de coke die op het eiland komt gaat via de KLM vluchten naar Nederland. Er worden gewoon dealtjes gemaakt met de bagagepakkers en men kan er gewoon niks aan doen. Bijzonder hé?? Uiteindelijk neem ik afscheid en haast ik naar huis omdat we met de groep een afscheidsdiner hebben voor Afke. We gaan eten bij west deck en de menukaart ziet er goed uit. Ik neem een soort mix grill als hoofdgerecht die zeker niet slecht smaakt. Het hoofdgerecht is 4 uit 5 koksmutsjes waard. Maar het nagerecht….. eerst krijgen we een cake voor Afke omdat we hebben gezegd dat ze jarig is, die is al abnormaal lekker maar wanneer ik mijn nagerecht krijg een oreo cheesecake…. onbeschrijfelijk lekker. Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik snel eet en hoor dan vaak geniet je wel van je eten. Nou dat heb ik van dit nagerecht echt gedaan. Elke hap moest ik gewoon even volledig genieten, de oreo cheesecake krijgt dan ook 6 uit 5 koksmutsjes.

Wanneer we terugkomen van west deck spelen we nog wat spelletjes met zijn allen en besluiten we een sleep over te doen. Achteraf niet heel verstandig want ik ben verkouden en dat betekent dus dat de zagerij geopend is. Ik slaap echter super op mijn eigen matrasje.

Woensdag 06-04-22
Ik word vandaag wakker en heb best lekker geslapen. De rest is wat minder enthousiast. Ian meldt zich ziek omdat hij maar 2 uur geslapen heeft. Blijkbaar heb ik alle bomen op Aruba omgezaagd, tja dat was te verwachten… Ik ontbijt snel met mijn baked oats en gesmolten pasta, wat blijft dat lekker zeg. Dan ga ik weer naar stage maar heb ik niet zoveel gedaan. Ik ben wat bezig geweest met mijn opdrachten en heb de bachelor gekeken, waarbij Jan een collega mij eerst uitlacht omdat ik het kijk, is hij daarna enthousiast aan het meekijken en is hij volledig geïnvesteerd.

Na de stage ga ik weer aan het werk. Weer mijn eigen groepjes lesgeven, harstikke leuk natuurlijk. Na de 4 uur ben ik best op, maar ga ik wel gezellig wat met mijn collega’s eten. Vorige week was de discussie of we wendy’s of taco bell gingen halen, uiteindelijk is het toch maar YAMI YAMI geworden. Dat is nu 4 keer op een rij dat ik op woensdag yami yami heb gegeten, maarja het blijft gewoon zo lekker. Terriyaki steak met nasi. Een wonton soepje dr bij en we kunnen weer volop genieten. Ik klets nog wat even met mijn collega’s en stap dan snel in de auto omdat ik vanavond met een aantal van de groep naar de film ga.

Morbius is de film waar we heen gaan en uiteraard zitten we in de vip seats. De film is niet slecht maar ook niet heel erg bijzonder, hij was wel leuk maar het verhaal was niet heel sterk. Dat kan de sfeer echter niet bederven want die stoeltjes zijn gewoon te chill. Na de film duik ik snel in mijn bed omdat ook morgen het weer tijd is voor stage.

Donderdag 07-04-22
Goeiesmorgens allemaal, vandaag staan mijn eerste theorielessen van duiken op het programma. Ik ga dus op pad naar werk, waar ik naar een oude koelkast van een tv de videos kijk en vragen invul in mijn boekje. Ik krijg meteen al zin om te duiken zeg, hopelijk ben ik snel van mijn verkoudheid af, want anders kan ik niet duiken…

Na de theorieles rijd ik nog even langs stage en ga ik nog even aan de slag voor de projecten en mijn verslag. Wanneer de bel gaat en het 14.10 is pak ik mijn spul weer in en rij ik naar de supermarkt want vanavond ga ik weer iets lekkers maken. Chicken poppers die je ook bij de kfc kan halen, veel proteïne weinig calorieën lekker man! Na de boodschappen ga ik nog even snel naar de sportschool en dan op huis aan om te eten. Ik maak de chicken poppers met patat en kaas en sperziebonen. De go-to loaded fries, en ze blijven lekker. Toch zijn is de kip wat droog en is het niet helemaal gelukt. Volgende keer beter!

Dan ga ik nog even aan de slag met het leren voor het duiken en schrijf ik nog even aan dit verslag, wat ondertussen al een lange tijd op zich laat wachten (sorry daarvoor, ik ben de afgelopen weken heel erg druk geweest). Daarna spelen we nog een potje rummikub met de groep (de rockies) en dan duik ik mijn bed in.

Vrijdag 08-04-22
Hallo Hallo! Vandaag is het weer tijd voor stage. Op stage gebeurt er echter niet veel bijzonders, er zijn steeds minder leerlingen omdat de vakantie eraan begint te komen. Ik kijk even de bachelor werk wat aan het verslag en ga wanneer de bel gaat snel de auto in om naar werk te gaan. Ik werk natuurlijk weer keihard met het lekkere zonnetje erbij en rijd dan snel naar huis heen om Ian, Dominique, Sterre en Jill op te halen voor de boot van vanavond. Wanneer we die kant op rijden en aankomen zegt Ian ineens: ‘’Kut… we zouden Jill ook meenemen’’. We zijn haar gewoon vergeten. Dus ik race als een gek weer terug om haar en Norah op te halen voor de boot. Gelukkig zijn we net op tijd en springen we weer op de boot. (Jill is trouwens een gezellige meid die pas wat meer omgaat met ons groepje).
Daar zijn we met een hele gezellige groep op pad, waaronder een groot aantal die ook mee waren naar de Natural pool! Ook is Amber mee en heeft ze een vriendin meegenomen. Helaas kon Babet niet mee omdat ze een zonnesteek heeft gehad en dus niet fit was.

Eén en al gezelligheid op de boot!

Op de boot spreek ik af dat we nog uitgaan naar bugaloe, we rijden nog even snel langs huis, eten wat en kleden ons om en dan is het weer tijd om uit te gaan. In bugaloe komen natuurlijk de vaste nummertjes weer voorbij en zingt en danst iedereen gezellig mee.

Gezelligheid bij bugaloe

Na bugaloe ga ik met een groep richting moomba, Amber en haar vriendin gaan op huis aan. Onderweg komen we een leuk bord tegen en maak ik een foto met Sterre.

Net wanneer we bij moomba zijn krijg ik een appje dat Amber haar telefoon kwijt is, ik besluit om samen met Sterre die kant op te lopen. Sterre is echt een topper van een meid waar je super leuke gesprekken mee kan hebben, vandaar dat we even samen die kant op lopen en ik dus die 25 minuten heen en terug niet door heb. Wanneer we weer bij bugaloe aankomen vinden we helaas geen telefoon en gaan we weer op moomba aan. Desondanks zijn de gesprekken wel leuk en is het gezelschap goed. Bij moomba aangekomen feesten we nog heel even en moeten we daarna even wachten op Ian en Dominique. Dit duurt even maar uiteindelijk kunnen we naar huis en is het tijd om te slapen, want ik moet morgen weer zwemles geven… oeps..

Zaterdag 09-04-22
Pfff een vermoeide goeiemorgen allemaal. Ik word niet geheel onbegrijpelijk vermoeid wakker en ontbijt even snel wat om door te gaan naar werk. Ik moet vandaag wel gewoon lesgeven en we gooien dus even de knop om. Ik merk echter wel dat ik tussendoor telkens bijna in slaap val wanneer ik even zit. Het hoort erbij. Na het zwemles geven ga ik toch naar de sportschool heen want we moeten door!! Na een zware training, kom ik thuis douche ik, doe ik een dutje en maak ik wat te eten klaar om door te gaan naar een beachparty die Patrick (van het poolen laatst) georganiseerd heeft. Ik ga echter niet aan de zuip omdat ik best moe ben en alleen die kant op moet rijden. Ik kom op de beach party aan maar het is niet heel erg groot, toch ga ik wel even kijken. Ik begroet Patrick en ontmoet een aantal mensen. De meeste mensen hier komen van Perle d’or en ik ken niemand hier. Opzich is dat niet erg maar het zijn niet bepaald mijn soort type mensen die hier rondlopen. Ik ga dan na een uurtje ook weer terug naar Blue Village want vanavond gaan we formule 1 kijken.

Wanneer ik aankom douche ik mezelf nog even en maak ik me klaar. Dan krijg ik een appje van Ian dat Massage salon Spronk en de Groote een afspraak hebben. Sterre en Dominique kregen nog een massage van ons dus dat moet dus eerst even gebeuren. Daarna rijden we naar old dutch heen omdat vannacht de formule 1 is, welgeteld om 01.00. We zijn er echter al om 23.15 en poolen eerst nog wat. Dan wordt de boel in old dutch verbouwt en gaan we vast klaarzitten. De voorbeschouwing begint en man wat is dit saai en vermoeiend. Ik val echt al bijna in slaap. Wanneer de race begint merk ik direct dat ik heel erg moe ben en aan mijn bed toe ben. Na 10 rondes geef ik aan zo weg te willen en Ian, Sterre en Dominique zijn het er mee eens. Wij missen de race wel gewoon, morgen moeten Ian en ik ook vroeg op om de Jeep tour te gaan waar we poging 2 naar de Natural Pool ook gaan uitvoeren.

Snel op bed dus en morgen een leuke en actieve dag!

Zondag 10-04-22
Bon dia! Ik heb niet heel erg lang geslapen maar zit wel vol energie voor vandaag. Emma, ik, Ian en Jill gaan met een grote groep een Jeep tour doen vandaag. Dit is met de groep van de Natural Pool van de vorige keer. We verzamelen bij Barbara en Jarno voor de deur en dan zien we met wat voor grote groep we zijn. 18 man gaat mee vandaag dus het wordt hartstikke gezellig.
We rijden naar de jeepverhuur en vullen al ons papierwerk in. Stan (de jongen uit Hertme) gaat bij ons in de Jeep en hij heeft zijn camera en twee go-pro’s weer mee. Jarno heeft een hele route uitgestippeld en die gaan we rijden, we komen langs de lighthouse en gaan vanaf daar offroad. Lekker driften in die auto’s en scheuren maar.

Maar niet lang daarna doet er zich een eerste probleem voor. Bij één van de jeeps gaat het deurtje niet meer dicht en die kleppert dus steeds heen en weer. Na een bult uit te proberen krijgen we hem uiteindelijk met wat lint vast en kunnen we door. Nog geen minuut later staan we weer stil want een andere auto heeft moeite met omhoog rijden op het zand, hij blijf namelijk maar slippen. Het blijkt dat de wielaandrijving niet goed is afgesteld…. Gaat lekker zo zul je denken.

Uiteindelijk zijn we even een goede 5 tot 10 minuten onderweg waar we lekker driften en rondscheuren. Maar ook dan blijkt er een probleem te zijn en niet zomaar één. De wielas van één van de jeeps is gebroken, nou dat wordt dus helemaal niks meer. Wij moeten de jeepverhuur bellen en wachten totdat hij komt. Ik kom echter wel met een top idee, al zeg ik het zelf. Aangezien we toch moeten wachten kunnen we net zo goed gaan driften door het zand met de Jeep en dat is dan ook wat we gaan doen. Ik begin en ik ga toch een partij door die bochten heen, zoo vet! Hieronder zie je een paar mooie actie foto’s.

Dan rijden een aantal anderen waaronder Ian en Emma. Dan gaat ook Jill achter het stuur. Niks aan de hand zul je denken toch? Nee niks aan de hand, alleen wel een klein dingetje, Jill heeft geen rijbewijs, dus dat beloofd wat. We gaan rijden en Jill gaat met een goede vaart de bult op. We gaan de bocht in en Ian roept vanachter: ‘’Insturen, insturen, vol, vol, vol’’. Dat doet Jill natuurlijk ook, maar ze stuurt nog niet terug en we lijken rechtstreeks een duin in te gaan. Dan roept iedereen keihard: ‘’Terug, terug, terug, terug!!’’. Maar….

Euhhhh.... dat lijkt me niet goed....

Nee grapje niks aan de hand dit is de auto die de wielas kapot had, Jill stuurt hem goed terug en we zijn er weer, het was wel een hele ervaring, maar mangs ben je te bang. We driften daarna nog wat en ondertussen staan we hier al 1 uur stil. Dus ik met als enige bereik bel Jays nog een keer en die geven aan dat we de locatie moeten sturen. Dit had ik echter een uur geleden ook al gedaan, dus ik geef dat aan en die man wordt toch een partij chagrijnig. Ja dan kan ik het ook niet laten om een beetje geïrriteerd terug te reageren, maar ik stuur desondanks nogmaals de locatie. We besluiten om dan even wat eten te gaan regelen, een enorme zoektocht naar supermarkt en we rijden van supermarkt naar supermarkt, maar echt lekker brood kunnen we niet vinden. Uiteindelijk toch maar ietwat droge bolletjes met koude knakworst en kaneelbollen. Wanneer wij met z’n vieren weer terugkomen is de autoverhuur al geweest en hebben we een nieuwe jeep. De rest eet nog snel wat van de foodtruck in de buurt bij de goudmijn en dan rijden we door naar de natural bridge.
Ook onderweg hier naar toe kunnen we het natuurlijk niet laten om af en toe wat te gaan driften. We kijken kort even naar de natural bridge en rijden dan door omdat we ook het nationale park nog naar binnen moeten. Het doel was namelijk om de natural pool nog te kunnen zien!!

Aangekomen bij de ingang van het nationale park betaald iedereen de entree en rijden we met de jeeps het park in. Er zitten mega grote geulen in de weg om snel rijden te voorkomen, dus ik rij vrij rustig. Ik let echter even niet op en kom met een flinke vaart in een geul terecht waarna de auto omhoog schiet en van de grond komt. Dat vond de vering niet zo fijn….
We rijden het asfalt af tot we aan de andere kant van het eiland zijn, daar gaan we een aantal grotten bekijken. De eerste grot waar we naar binnen gaan is een grot die steeds kleiner wordt, zie de foto’s hieronder. Als ik nog wat verder kruip vliegen er opeens allemaal vleermuizen me oren om. Laten we maar niet verder gaan…
We besluiten verder te rijden naar de volgende grot, waar ook vleermuizen zijn maar waar ze niet per se in grote getalen om je heen vliegen. Hier zien Jarno en ik een super mooie plek met lichtinval, en we kunnen het dan toch niet laten om even foto’s te schieten.

Ik heb natuurlijk niet voor niks zo hard getraind en gegeten, dan mogen we het natuurlijk ook showen. Het resultaat is er hoor, kijk maar naar de foto hieronder.

Op het moment van schrijven zit ik trouwens in het vliegtuig naar New York en kom ik wel wat meer aan, tja dat krijg je van al dat feesten, hierover in het volgende verhaal meer.

Weer terug aangekomen bij de jeeps keren we weer om naar de asfaltweg omdat we nu naar de Natural Pool gaan! Eindelijk! Wij moeten met onze jeep nog even snel tanken dus scheuren het park uit en scheuren weer terug terwijl de rest al naar de Natural pool is. De route naar de Natural Pool is best ruig en het is maar goed dat we een jeep bij ons hebben. Toch is het wel heel erg leuk om te rijden en heb ik het volledig naar mijn zin.

Uiteindelijk komen wij ook aan bij de Natural Pool (Jill, Ian, Emma, Rick en ik). We pakken snel ons zwemspul erbij en springen de pool in, wat lekker water en wat een mooi plekje. Bewonder de foto’s hieronder. We snorkelen wat, zwemmen wat en springen en duiken wat van de rotsen af en gaan daarna terug naar de Jeeps.

Er staat ons weer een leuke tocht terug tegemoet en nu met zijn allen. Gelukkig gaat nu wel alles goed en blijven de auto’s heel.
Wanneer we bij de ingang van het park komen overleggen we wat het plan is. Ik geef aan dat we ook weer terug het park in kunnen en aan de andere kant eruit kunnen rijden, op die manier kunnen we ook nog een beetje offroad rijden. Ik stel voor dat nu iemand anders rijdt en Emma begint met rijden. Ik stap achter en zit met Jill en een vriendin van Marischa achterin, of nouja zitten, staan en genieten van de wind door onze wilde lokken ;).

Met de wind door onze manen, staan we op de achterbank en scheuren we het park door

We komen weer langs de grotten en nu ook langs het windmolenpark, waarna we door de uitgang naar buiten rijden. We besluiten nog wat rond te touren en rijden naar baby beach heen om af te sluiten. Daar maken we nog een paar leuke foto’s en dan is het tijd om terug te rijden naar de verhuur. Ook nu kunnen we natuurlijk genieten van de wind en ik rijd het laatste stuk weer terug.

Bij de verhuur hosselen we wat met de verhuurders en geven we aan geen geld te willen betalen voor de tank en geld terug te willen voor de tanks die al betaald zijn. Na enig gedoe, krijgen we 40 dollar en zijn ze van ons af. Nu pakken we weer onze normale auto’s en rijden naar Blue. We springen allemaal even onder de douche om al dat zand, dat ondertussen overal zit, even af te spoelen. Mijn haar is gewoon volledig geel geworden en mijn kleding ook.

Een lekkere warme douche verder en we besluiten om met z’n allen te gaan avondeten bij Amigo’s het restaurant dat bij Blue Village zit. Ik neem de hamburger met patat en een chill mag natuurlijk ook niet ontbreken. We proosten op een geslaagde dag en kletsen wat met elkaar. Na het eten ga ik nog even met een aantal mensen die ook van Blue Village hier zijn zitten en niet lang daarna duik ik ook snel in mijn bed, want veel slaap heb ik afgelopen nacht niet gehad.

Oh… je dacht zeker dat ik vergeten was mijn koksmutsjes te benoemen. Nou het eten bij Amigo’s lekker, de prijs was oké en het toetje, al weet ik niet meer welk toetje ik had, was ook lekker. Ik geef daarom het eten een 4 uit 5 koksmutsjes.

Hieronder zie je nog een aantal foto’s van deze dag, en bij deze wil ik Stan weer bedanken voor de geweldige foto’s!

Heel erg bedankt voor het lezen, ik ga straks in New York direct aan de slag voor de andere weken zodat ik mijn achterstand in kan halen, het wordt waarschijnlijk nog wel lastig want ik heb zoveel gedaan en ben zoveel uit geweest dat ik niet meer bij kan en kon houden wat ik in mijn vakantie gedaan hebt. Je ziet het vanzelf verschijnen, tot dan!

Vooruitzicht volgende verhaal:

- Duikles in het zwembad

- Veel uitgaan

- Nieuwe mensen ontmoeten

- Snorkelen

- En nog veel meer…..

Reacties

Reacties

Oma Ans

Het was weer een prachtig verhaal om te lezen, wat beleef je toch veel en je ziet er mooi getraind uit stoere boy, kus Oma.

Bert de Groote

Het is weer een indrukwekkend verslag Jesse, zo te lezen kun jij wel op deze manier daar oud worden, wat een actief beest ben je eigenlijk, een doorzetter met een gouden hart. Trots op jou.

Gabie

Inmiddels hebben we je weer even kunnen knuffelen in the Big ?! Dat was een geweldige week met z’n 4tjes. Top dat je zo geniet van dit avontuur. Veel plezier op Curaçao komende week!! ? mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!