jesseopreis.reismee.nl

Week 4 en 5

Welkom terug!
Bon dia allemaal! Welkom terug op mijn reismee blog. Op het moment van schrijven is het 22 maart 2022, ik ben dus nog wat aan het terugwerken maar verwacht straks up to date te zijn en de verhalen nog beter en leuker te kunnen schrijven! Ik wil jullie opnieuw veel leesplezier wensen met mijn verhalen van week 4 en 5.

Week 4
Maandag 28-02-22
Vandaag word ik wakker na een gezellig weekend carnaval vieren en hiken in het nationale park. Als je dit nog niet gelezen hebt, lees dan eerst de blog van week 2 en 3, waarin ik hier uitgebreid over vertel!
Ik ontbijt met mijn vaste ontbijtje, chocolade overnight oats met witte chocolade erin. Ge-wel-dig. Dat een simpel ontbijtje zo lekker kan zijn. Ik wil jullie dan ook echt aanraden om het eens uit te proberen! Ik zal binnenkort met een makkelijk receptje komen om het uit te proberen.

Maar goed verder met de dag… ik heb s’ middags weer kiteles, maar ga daarvoor nog snel langs de sportschool. Die kunnen we natuurlijk niet overslaan. Het gaat nog steeds heel erg goed met het sporten en ben bijna aan het einde van mijn cut. Ik ben ondertussen 78 kilo en was in december 90 kilo dus het is flink rap gegaan. Ergens deze week ga ik aan de slag met het op gewicht blijven.
Na het sporten ga ik snel naar huis, maak ik een tosti in mijn airfryer en pak ik de fiets richting Palm Beach en de Fisherman’s Hut. Een half uurtje fietsen met dit lekkere weer is zeker geen straf. Daar aangekomen heb ik weer les met de oppas van Noortje. Vandaag gaan we weer aan de slag met het board en ik hoop deze keer even te kunnen staan. Na een tijdje geoefend te hebben zonder board, mogen we het laatste deel van de les met het board proberen. Ik heb heel eventjes kort gestaan, maar ben nog niet helemaal overeind gekomen. Volgende les gaat het me zeker lukken!

Na het kiten fiets ik weer rustig op huis aan en kook ik bananenpannekoekjes met hazelnootpasta. Ook erg makkelijk en super lekker! Na het avondeten kijk ik de nieuwe aflevering van Hunted VIPS en ga ik naar bed. Morgen heb ik weer stage en ik moet dus weer vroeg op.

Dinsdag 01-03-22
Goeiemorgen zonder zorgen, ik word weer een dag wakker op het mooie Aruba. Vandaag gaan de oats de magnetron in, een lekker mugcake met hazelnootpasta erin. Na het gebruikelijke ochtendritueeltje loop ik naar voren bij het appartementencomplex en word ik door Noortje opgehaald.

Op de stage aangekomen begroet ik iedereen en hang ik wat tot de leerlingen binnenkomen. Vandaag is de laatste lesdag voordat we inhaalweken en toetsweken hebben. We gaan met de leerlingen koningmatvoetbal doen. De jongens zijn natuurlijk enthousiast omdat ze voetballen leuk vinden, de meiden in het begin wat minder. Na het spel uitgelegd te hebben, lijkt het erop dat ze het begrijpen en gaan we aan de slag. De leerlingen zijn enthousiast maar vinden het soms nog wel eens lastig om de regels te begrijpen, met een beetje hulp van andere leerlingen lukt het uiteindelijk om goede lessen neer te zetten. Een leuke dag stage en een nieuwe activiteit die in de activiteitenmap kan voor de sectie bewegingsonderwijs.

Na stage word ik gedropt op blue village en pak ik mijn spul om weer te gaan sporten.

S’ avonds maak ik mijn rijst die ik nog over had uit de vriezer en kijk ik nog wat Disney plus. Ik ben nu ook hierop een nieuwe serie begonnen, Wandavision. Leuke serie als je van de marvel films bent, echt een aanrader!

Woensdag 02-03-22
Goedemorgen Aruba! Naast mijn gebruikelijke planning, van mijn ochtend ritueeltje en stage, heb ik vandaag wat nieuws. Mijn eerste werkdag bij Aquawindies is vandaag! Ik heb er dan ook erg veel zin in. Ik zit tot 14.10 op stage waar ik bezig ben met het uitwerken van het verslag voor de Minor.

Als om 14.10 de bel gaat pak ik snel de fiets en ga ik naar het zwembad heen. Ik stel mezelf aan iedereen voor en mag direct aan de slag door te helpen met de les van mijn leidinggevende Ashley. Ashley is een Amerikaanse die hier al een tijd op Aruba woont. Ik spreek Engels met haar omdat ze Nederlands nog wel lastig vindt. Ik help haar met de les en maak een beetje kennis met de wijze van aanbieden van de lessen.

Tussen de lessen door hebben we steeds een kwartier pauze en daarin maak ik kennis met het aanbod, met de kinderen en met de zwemleraren. Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde, lijkt het mij een gezellige groep waar ik zeker tussen pas. De eerste twee lessen heb ik in het water geholpen en de laatste twee lessen was relaxed aan de kant terwijl ik met een andere zwemlerares praatte en kon observeren hoe zij de slagen bij de kinderen in de stroke school aanleerde.
Na 4 uurtjes gewerkt te hebben ga ik naar huis en haal ik eten af bij de lokale Chinees, de Yami Yami, die toch wel de favoriet is van studenten op het eiland. Het blijft veel, lekker en hartstikke goedkoop. Kortom, optimaal genieten. Ik denk dat woensdag de Yami Yami dag wordt, want ik ben pas om 18.30 vrij van werk.

Na het avondeten kijk ik weer mijn serietjes verder en ga daarna naar bed.

Donderdag 03-03-22
Vandaag heb ik helaas niet zoveel te beschrijven. Ik ontbijt met mijn overnight oats met pindakaas smaak en ga in de ochtend weer naar de stage. Om 12.00 is de school uit en ga daarna naar de sportschool. Na het sporten ga ik weer naar huis en eet ik aardappelpuree met chili en diepvriesgroenten. De siracha kan natuurlijk ook niet ontbreken. Na het avondeten kijk ik wat youtube en duik ik mijn bed in.

Vrijdag 04-03-22
Ook vandaag is er vanuit de stage niet zoveel te beschrijven. Ik spring dus meteen over naar een kort verhaaltje over werk…

In de middag ga ik weer aan het werk als badmeester. Ik ben vandaag assistent bij de lessen van Jeremy. We hebben vandaag vooral stroke-school, wat betekent dat de kinderen de slagen gaan leren. We delen de groepjes op en ik ga aan de slag met Rilen, een enthousiast en grappig kereltje die graag zijn best wil doen om te leren zwemmen. Ik daag hem uit en we grappen en grollen wat tijdens de les, afsluitend doen we een wedstrijdje onderwater zwemmen, die ik natuurlijk win. Hij zegt dat hij nu al zin heeft in de les van volgende week, dus dat is leuk om te horen!

Na het werken ga ik op huis aan en eet ik pitabroodjes met gehakt, sperziebonen en rösti. Ik ben ondertussen met de laptop al wat aan het kijken naar de vakanties. Mama stuurt dat de vakantie naar Aruba niet doorgaat omdat dit veel te duur is. 2000 euro voor een ticket in de meivakantie… tja… dat is ook veel te duur. Maar ik geef aan dat we morgen wel kunnen overleggen over een vakantie naar New York en dat we elkaar daar meeten dus wellicht gaan we wel naar NEW YORK! Na het opzoeken, duik ik mijn bed in, want morgen moet ik weer werken om 10 uur.

Zaterdag 05-03-22
Ik kan vandaag uitslapen, nouja uitslapen, om 7 uur wakker worden en even hangen want als het licht eenmaal de kamer binnen is en de vogeltjes fluiten, is het lastig om me nog weer even om te draaien. Na het hangen en het ontbijtje stap ik op de fiets naar werk. Ik moet vandaag 3 uurtjes werken van 10 tot 13. Op het werk aangekomen hoor ik dat mag helpen met lifeguarding en ga ik samen met Ashley de taakjes van de lifeguard langs. Ik moet aanstrepen wie er zijn en wie er niet zijn en ga daarna met Ashley de lesmappen langs om te kijken of de kids al wat hebben geleerd. Relaxed werken onder het genot van een mooi zonnetje dus.

In de pauze heb ik het met mijn collega’s over de verschillen tussen Nederland en Aruba en zo komt ook naar voren dat ze het gek vinden dat we hagelslag of pasta op brood doen. Misschien wat gek, maar verrekte lekker, mijn bammetjes met pasta eet ook hier zeker en die heb ik nu ook mee naar werk.

Na het werken ga ik snel langs huis om wat te eten, even snel een eitosti en dan ga ik door naar de sportschool. Ik app ondertussen met mama en papa over het bellen en geef aan dat ik nog even het sporten moet afmaken. Dan fiets ik weer naar huis en spreken we af om na de finale van wie is de mol te bellen.

Wat een spannende aflevering zeg, wie is de mol??? In de whatsapp groep wordt enthousiast geappt. Ik weet het in ieder geval zeker, het is en moet Fresia zijn. Ik ben de mol zegt Everon….. dus… Fresia toch niet de mol? Nouja volgend jaar maar weer beter dan.

Na Wie is de Mol bel ik met papa en mama over New York, we kijken naar vliegtickets en airbnb’s en zoeken allemaal wat op. We spreken af om morgen nogmaals te bellen en dan alles te gaan boeken. Maar het is dus wel duidelijk dat we naar New York gaan, hoe vet?!?!

Ik eet na het bellen weer loaded fries, één van mijn favorietjes. Ik kijk nog wat verder op airbnb’s en ga daarna op bed an.

Zondag 06-03-22
Ik word s’ ochtends wakker en zie dat mama al actief bezig is om airbnb’s te zoeken. Het is natuurlijk in Nederland al 12 uur als ik net wakker ben. Mama geeft aan dat ze gaat fietsen en dat ze vanmiddag even verder kijken. Ik ontbijt snel en stap op mijn fiets naar Palm Beach, want het is weer tijd om te kiten.

Ik begin om 9 uur met het helpen bij een les van Noortje met twee jongens, waar ik de eerste les samen mee heb gekite. Nu help ik met het begeleiden van deze twee zodat we met twee kites aan de slag kunnen en ze beiden zoveel mogelijk kunnen oefenen. Op een gegeven moment wordt de wind wat harder en neem ik de 3.5 meter kite over. Ik oefen wat met het in de lucht houden en het maken van achtjes, totdat de man van Noortje, Robert langs komt kiten en mij de opdracht geeft om te gaan body draggen. Ik moet dan constant achtjes maken en als het ware achter de kite aangetrokken worden. Ik trek de bar een paar keer aan en schiet naar voren, wat een geweldig gevoel, ook zonder board al! Ik ben binnen de kortste keren ineens 100 meter verder in het water en moet dan weer terugwandelen, dat is iets minder, maar toch een heel erg leuk gevoel om te doen. Dit doe ik nog een aantal keer totdat Noortje met Faye terugkomt en we aan de slag gaan met onze eigen les. We gaan vandaag weer bezig met het board, het bodydraggen heeft zeker geholpen en ik kom steeds vaker uit het water. Na een intensieve en leuke dag kiten ben ik weer klaar met de lessen en loop ik rustig naar de fiets. Noortje belooft volgende week foto’s te maken dus stay tuned voor deze foto’s!

Voordat ik naar de fiets loop zie ik op snapchat dat een andere student ook op het strand is hier en dat hij aan het werk is naast de school waar ik les heb. Ik loop dus even die kant op en begroet hem even. We kletsen even over wat we hier doen en waar we verblijven. Jua verteld dat hij vanaf morgen naar Blue Village gaat, dus ik help hem alvast met wat dingen en geef aan dat ik morgen wel even langs kom als hij aangekomen is. Leuk om even iemand te ontmoeten die niet al in een groepje zit en ook een beetje in hetzelfde schuitje zit als ik.

Daarna stap ik snel op de fiets want ik heb met mama en papa afgesproken om te bellen over de vakantie. Ik kom thuis aan, maak snel wat te eten, pak de laptop en bel mama en papa op. We kijken eerst naar de vliegtickets van mama, papa en Anne en niet kort daarna boeken ze het vliegticket, dan gaat het toch echt gebeuren straks. Daarna kijken we rond op airbnb’s, hotels, motels, enzovoort. Uiteindelijk vinden we een betaalbaar hotel net buiten het centrum waar we boeken.

Daarna begint boer zoekt vrouw en ik zet het dan ook weer trouw aan, net als bij wie is de mol. Echter ben ik nu wat drukker met het boeken van mijn vlucht en houd ik het dus niet erg bij. Ik zie dat er op dezelfde data als wanneer mama, papa en Anne gaan niet geweldige tijden voor mij zijn dus ik besluit hierom wat langer te verblijven. Deze vlucht blijkt ook nog goedkoper te zijn. 250 euro voor een retourtje naar New York van 29 april tot 8 mei. Nu is het echt officieel!!!! Ik ga gewoon naar NEW YORK heen!!!!!!!

Ik heb uiteindelijk weinig meegekregen van boer zoekt vrouw en besluit daarom om het dit jaar maar over te slaan. Ik eet wat restjes van de afgelopen week als avondeten, hang wat op de bank met Disney plus en Netflix en duik daarna mijn bed in. Geslaagde dag, dacht ik zo!

Week 5:
En zo zijn we alweer bij week 5, rap gaat dat het? Deze week staan er veel leuke verhalen op het programma!

Maandag 07-03-22
Na een actief en leuk dagje gister gaat de wekker weer om 6.20, want het is weer tijd voor stage. Lesgeven zit er echter vandaag niet in want, de inhaalweek is begonnen, wat betekent dat de leerlingen geen les hebben maar vrij gym als ze alles af hebben en inhaallessen hebben als ze dit niet hebben. Dat wordt de komende twee weken dus achter de laptop zitten en het verslag wegtikken.

Af en toe kan er ook drive to survive gekeken worden op Netflix, want ik ben ondertussen al klaar met Hunted Vips en Wandavision. Volgende week komt seizoen 4 uit dus ik heb wat om te bingewatchen de komende twee weken :). Na de stage rijd ik met Noortje mee naar haar huis om daar de auto die ik via haar huur, die zij weer voor vrienden verhuurd, op te halen. Nu kan ik me wat meer vervoeren over het eiland en wat meer zien, dus dat is fijn!

Ik app Jua om te vragen of die al aangekomen is op blue en het blijkt dat hij onder mij woont. We kletsen even wat en ik leg het een en ander over blue uit en we spreken af om woensdag af te halen bij Yami Yami.

Ik besluit daarna direct gebruik te maken van de auto en naar de McDonalds te rijden. Daar haal ik kipnuggets een mcchicken en een cola voor 12.10 florijn, dat is zo’n 5,50 in euro’s. Zeker geen slechte prijs. Ik eet mijn maccie thuis op en hoewel de mcchicken lekker is, zijn de nuggets gortdroog in vergelijking met die van Nederland. Die moet ik dus zeker niet meer halen. Ik geef het een 6 uit 10.

Na het avondeten ga ik liggen op de bank met drive to survive. Dan hoor ik Jua met anderen praten en denk ik bij mijzelf, ja Jesse jij moet ook gewoon naar buiten lopen en erbij gaan zitten. Dit doe ik dan ook. Ik kom aan de praat met wat anderen en één van de meiden zegt dat ze zo 30 seconds gaat doen verderop bij anderen bij het complex en of wij mee willen doen. De koning van 30 seconds, die het eigenlijk geen reet aan vindt, doet natuurlijk graag mee. Bij de andere groep aangekomen, stel ik me voor en maak ik een beetje kennis met andere studenten. Ze zijn echter niet enthousiast over de 30 seconds dus dat gaat helaas niet door. Al snel wordt mij duidelijk dat dit niet per se mijn groep mensen is, hoewel ze wel aardig zijn, hebben ze het onder andere over lijntjes snuifen en drugs gebruiken en ik haak dus al wel vrij snel af.

Nadat zij besluiten om naar de McDonalds te gaan om ijs te halen loop ik met Jua terug en dan komen we langs een ander groepje waarvan ik er een aantal al ken. Namelijk één van mijn buurvrouwen en vriendinnen van haar waar ik laatst al samen mee had gegeten in de avond. Daarnaast zitten Ian en Olaf er ook bij. Ze zijn gezellig aan het kaarten en ik vraag of ik er bij mag zitten. Ik pak een stoel en ga erbij zitten, ik maak wat kennis met Olaf en Ian en ik besef me ineens dat ik Ian voor Aruba nog op Messenger een bericht heb gestuurd om te vragen of hij in de Aruba interns app wilde. Ik heb deze namelijk aangemaakt, dus toch grappig om hem nu te zien. Dit is meer een groepje waar ik wel tussenpas, ze houden van gezelligheid en hebben dezelfde humor als ik. Na even wat te kletsen over stage, wat iedereen hier doet, enzovoort. Gaat iedereen naar bed.

Dinsdag 08-03-22
Vandaag is het weer laptopdag op de stage want opnieuw is er inhaal en dus geen les. Op stage speel ik af en toe wat basketbal met leerlingen om mijn tijd te verdoen, en natuurlijk mijn skills even te laten zien. Ze zijn allemaal hartstikke enthousiast over mijn basketbal ‘talent’ dus die heb ik in ieder geval alvast in de pocket.

Na de stage ga ik naar de sportschool, eet ik snel wat en stap ik in de auto richting Babet en Amber. Vandaag is het weer tijd voor de les Papiaments en daarvoor hebben we weer intervisie. We bespreken onze vooruitgang van de projecten en gaan daarna naar de les Papiaments. Vandaag staat familie Sanchez op de planning en ik vind deze toch een stuk lastiger dan de lessen hiervoor. Ik haal dan ook niet het podium met de Kahoot quiz. Helaas, volgende keer beter…

Na de les zet ik de dames af en rij ik weer naar huis. Ik maak mijn ontbijt voor woensdag klaar en duik snel mijn bed in. Welterusten Aruba!

Woensdag 09-03-22
Ik ontbijt weer met mijn overnight oats en ga dan naar stage waar ik weer verder ga met mijn projecten. Het idee voor de projecten is rond. Ik wil leerlingen meer aan het bewegen krijgen met behulp van de schoolsport op de donderdag, een opdracht waarin leerlingen bewegingsmogelijkheden in de buurt op moeten zoeken, een nieuwe activiteitenmap en een pleidooi voor het behouden van bewegingsonderwijs als verplicht vak in het 3e en 4e jaar. Grootste plannen dus en ik ben benieuwd naar de impact van deze projecten!

Ik app tijdens de stage Zascha over Bizzey komende zaterdag. Ze gaf namelijk aan dat ik wel een keer mee kon met uitgaan dus vroeg me af of zij ook gingen. Ze zei dat zij gratis tickets had vanuit connecties maar dat ik Olaf en Ian wel kon vragen. Ik app Ian en Olaf dus even en die zijn wel van de partij. Dus komende zaterdag ga ik uit bij YOLO naar Bizzey, gezellig!

Na de stage rij ik direct door naar werk omdat het weer tijd is om les te geven!! Vandaag draai ik weer lessen mee met Ashley en Jeremy. Ik vertel aan Jeremy en Jason dat ik vanavond bij Yami Yami ga eten en ze geven aan dat dit een goede is. Ik stel voor om volgende week samen te eten bij Yami Yami en dat willen ze wel, gezellig, even iets doen met anderen die geen studenten zijn, maar juist locals!

Na het werk rijd ik naar Blue om geld op te halen en pik ik Jua op om het eten bij Yami Yami af te halen. Vandaag heb ik een bijzondere combinatie, patat met terriyaki chicken van de Chinees. Ja ik weet het… waarom haal je patat bij de Chinees, maar het was toch echt lekker! Yami Yami krijgt vandaag een 8 uit 10. Voor prijs en kwaliteit verhouding. Na het avondeten ruim ik mijn siracha even op en zie ik dat het groepje van afgelopen maandag, Ian, Zascha, Faith en Olaf samen aan het eten zijn. Ik geef aan dat ik straks wel bij ze kom zitten en dat ik wel een leuk spel heb om te doen… drie keer raden wat dit is? JAJA Ligretto natuurlijk. We spelen Ligretto en hebben het over elkaars dagen, gezellig avondje, waarbij Jua ook aansluit. Ik win vandaag helaas niet, Olaf gaat er met de winst vandoor. Na een aantal keer spelen gaat iedereen op bed en klets ik nog even wat met Faith en Zascha. Ik vraag hen of ik bij hun in de groepsapp zou mogen, en dat mag wel! Het heeft even geduurd hoor maar ik heb dus nu echt een klein vriendengroepje geregeld hier. We spreken ook meteen af om morgen samen te eten, dus ik hoef me niet druk te maken over het eten.

Donderdag 10-03-22
Op stage ga ik weer verder met mijn verslag en later op de ochtend word ik door de (volgens de docenten) beste basketballer van de school. Dat gaan we natuurlijk even zien. Hij kan zeker wel ballen en het potje begint gelijk op. 5-5 staat het op de helft van het spel. Dan gooi ik er een tandje bij op en eindigt het eerste potje in 10-5. We spelen nog een potje en dan maak ik hem in met 10-0. Ondertussen kan ik het natuurlijk niet laten om hem af en toe wat tips te geven. Heel grappig ook om te horen dat hij hartstikke verbaasd is over de scores die ik maak, toch wel even een ego boost. Na het potje proberen we nog wat te dunken en dan rust ik uit op mijn stoeltje. Wel warm hoor met 30 graden basketballen, doe mij dan maar de koudere zaal van het Wooldrik.

In de middag ga ik na de sportschool en na het sporten rijd ik weer naar huis, spring ik snel onder de douche en help ik Olaf met koken. We eten vanavond nasi met pindasaus, lekker en simpel. De mannen koken en de dames zitten buiten. Dat betekent dus dat de dames mogen afwassen, goede regeling lijkt me zo. Ik ontmoet nog wat buren van Olaf en hoor voor de zoveelste keer: ‘’Oh ben je hier al vijf weken? Ik heb je nog nooit gezien’’. Gelukkig is dat nu voorbij en merk ik deze week dat ik heel wat mensen ontmoet, wat leuk is!

Na het avondeten gaan we nog weer even Ligretto spelen omdat Ian het toch echt een heel erg leuk spel vindt. Vandaag win ik overtuigend en maak ik iedereen zonder moeite in ;). Ik spreek met Ian en Olaf af dat we eerst wat gaan eten zaterdag en daarna richting Bizzey gaan.
Na het spelen van Ligretto spelen we wat over met de volleybal op de parkeerplaats en daarna gaat iedereen op z’n bedje an.

Vrijdag 10-03-22
Vandaag is het weer tijd voor stage en werken. Op stage gebeurt vandaag niet veel bijzonders en ga ik weer aan de slag met mijn project. Na de stage rijd ik snel door naar werk en geef ik weer wat zwemlessen. Vandaag geef ik Rilen weer les en die is natuurlijk weer enthousiast. Vandaag staat conditie op het programma dus hij mag hard aan de bak. Na de les is hij dan ook helemaal kapot maar wil hij nog wel even een duikwedstrijd doen. Een andere badmeester beoordeeld de duiken en die van hem is natuurlijk een 10. Die van mij.. tja… niet zo goed als die van Rilen natuurlijk, een studententien dat wel.. 5.5. Ik heb het idee dat deze scheidsrechter niet helemaal eerlijk beoordeelt, ik proef een vleugje partijdigheid.
Na de zwemlessen ga ik op huis aan en maak ik weer loaded fries voor mijzelf. Ik pak drive to survive erbij, wanneer ik hoor dat Olaf top gun erop heeft staan. Gister hebben we het namelijk gehad over komende films, en dat Ian nog nooit top gun had gezien. Ik besluit dus ook die kant op te gaan en we kijken met z’n drieën top gun onder het genot van een mango biertje. Daarna kijken we naar waar we morgen gaan eten en besluiten uiteindelijk voor cafe080 te gaan.

Een soort van Nederlands restaurant, met snacks en patat van de cafetaria maar ook stamppot boerenkool met gehaktbal. Ik ben voor!

Hierna ga ik terug naar mijn appartement, poets ik de tandjes en plof ik neer op bed.

Zaterdag 11-03-22
Ik word eens wat later wakker op het eiland. 8 uur, niet slecht. Ik ontbijt wat en stap rond een uur of 9.30 op de fiets richting werk. Ik ben vandaag weer lifeguard en ben opnieuw flink aan het genieten van het weertje. Ik heb voor de collega’s ook wat lekkers meegenomen, kaneelbroodjes. Daar zijn ze dan ook zeker blij mee. Dan even 3 uurtjes werken en we gaan door naar de sportschool.

Push day it is. Na het sporten ga ik op huis aan en ga ik nog even aan de slag met mijn verslag.

Niet lang daarna is het alweer avond en ga ik samen met Ian en Olaf naar cafe080. Als we daar eenmaal zijn is de keuze snel gemaakt, een platter of gewoon makkelijk en goedkoop. Het wordt makkelijk en goedkoop. Een patatje stoofvlees met een mexicano met pindasaus en een frikandel. Dit kon ik wel even gebruiken hoor, een oer-Hollandse cafetaria maaltijd.

Na het avondeten rijden we snel naar huis, pikken we Zascha op en rijden we door naar YOLO. Vandaag treedt Bizzey op dus het zal vast gezellig worden, althans dat dachten we.

We betalen de entree en halen wat te drinken. De muziek die gedraaid wordt is niet echt heel top en niemand staat eigenlijk te dansen. Bizzey is dan ook 3 uur lang ver te zoeken en wij twijfelen constant om te vertrekken. Maarja we hebben wel entree van 15 euro betaald voor het optreden van Bizzey. Ondertussen is ook alles al dicht en moeten we dan maar wachten. 3,5 uur later komt hij rond een uur of 01.00 aan terwijl wij er al vanaf 21.30 waren. Wanneer hij er dan eindelijk is en optreed is het wel een gezellig feestje en wordt de avond toch nog leuk afgesloten

Na het uitgaan rijden we op huis aan en duik ik zo snel mogelijk mijn bed in. Het is dan al 04.00 en ik moet om 09.00 weer op het strand staan…..

Zondag 12-03-22
Ik word nogal moe wakker in de ochtend, maarja wat wil je met 3,5 uur slaap. Ik stap in de auto naar de automonteur want de auto stottert nogal. Ik word bij de automonteur door Noortje opgehaald en we rijden richting Palm Beach. Ik help eerst weer bij de les van de twee jongens en oefen daarna zelf weer even wat met body draggen. Wanneer de les van mij en Faye begint, is het de bedoeling om met een grotere kite te gaan oefenen, zodat we ook echt kunnen surfen. Ik gooi de kite omhoog en ik zie de kite in de lucht op me af komen dus ren snel uit de weg. Ondertussen hoor ik geschreeuw: ‘’Noortje, Noortje, Noortje!’’. De kite trekt Noortje blijkbaar over het strand omdat het zo hard waait en zie hier niet op voorbereid was. We gebruiken namelijk een geleende bar die blijkbaar niet zo goed is. Noortje besluit dan toch maar weer met de 3.5 meter kite te lessen. We gaan het water in met het board en gaan aan de slag.

Omdat het zo hard waait is het goed mogelijk om op te staan en krijg ik het voor elkaar om zelfs een paar meter te varen met het Board. Ik word daarna wel een keer over mijn board heen getrokken en verlies daarbij helaas mijn mooie zonnebril. Dat wordt een nieuwe kopen, gelukkig was deze ook niet duur. Zoals belooft heeft Noortje haar telefoon mee en maken we wat foto’s van het kiten. Zie hier de resultaten:

Vandaag was voorlopig de laatste dag kiten. Faye gaat namelijk met haar vriendin lessen en dat betekent dus dat ik niet meer met de lessen mee kan draaien. Ik zit er echter wel over na te denken om het door te zetten en ben van plan om zelf kitemateriaal aan te schaffen zodat ik door kan gaan met de lessen van Noortje.

Na het kiten word ik door Noortje afgezet bij de monteur en pak ik de auto terug naar Blue Village. Hier doe ik snel een dutje en ga ik douchen want ik heb zometeen een ‘date’ met een Arubaanse meid die ik via Tinder had ontmoet. Ze zou me een cave pool laten zien, dus ik ben natuurlijk benieuwd.

Ik word door haar opgehaald en stel me voor. We hebben het onderweg over wat wij allebei doen en het is wel een gezellige meid. Ik heb echter wel het idee dat we niet echt dezelfde interesses hebben, ze verteld dat ze momenteel niet zoveel sport en dat ze veel fastfood eet. Iemand die mij kent weet ondertussen dat dit bij mij volledig anders is en dat ik me strak bezig houd met sporten en gezond eten met af en toe wat fastfood. Bij de cave aangekomen lopen we door de tunnels, uiteindelijk blijkt het een soort oude fosfaatmijn, maar toch grappig om eventjes een kijkje te nemen. Na het wandelen in de cave zijn mijn schoenen doorweekt en stinken ze (onthoud dit, want ik ga hier volgende week nog meer over schrijven). Ik geef aan dat ik nog nooit een pastechi heb gehad en daar moet dus even verandering in gebracht worden. We rijden wat rond op zoek naar een tentje, maar er blijkt niks open te zijn. Het is natuurlijk ook zondag om 16.00. Ik geef aan dat ze me wel af mag zetten bij Blue Village en ik neem daar afscheid. Het was gezellig voor een keertje maar niet voor herhaling vatbaar. Toch leuk om het in ieder geval geprobeerd te hebben.

Ik ga daarna even langs bij de groep en vertel over hoe het ging vandaag met kite en natuurlijk met de ‘date’, die uiteindelijk natuurlijk groter was gemaakt door hen dan nodig was. Daarna zit ik nog even wat met de groep en spelen we rummikub en duik ik daarna mijn bed in.

Nou dat was het weer..
Bedankt voor het lezen! Ik hoop dat jullie hebben genoten, de komende verhalen zullen nog leuker worden omdat ik weer heel wat mee heb gemaakt of mee zal maken. Omdat ik straks meer up to date ben hoop ik ook wat meer te kunnen beschrijven. Op sommige dagen van vooral week 4 wist ik niet meer wat ik had gedaan en of ik wat had gedaan dus deze zijn wat korter. Jullie zien snel weer wat van mij verschijnen, tot dan!

Kleine vooruitblik:
- Vlaggendag
- Hike in nationaal park
- Stranddagen
- Kitemateriaal en lessen

Reacties

Reacties

Marcel

Leuk om te lezen dat jij je steeds meer op je gemak voelt.

Bert

Fijn om te lezen dat jij je op een goede wijze vermaakt, ook ben ik trots op jouw verantwoordelijkheid gevoel, zeker ook fijn dat je vrienden maakt, heel prettig om je verslag te lezen. Groeten uit Nederland

Sabine

Leuk om je verhaal weer te lezen.
En wat knap je gewicht en zo goed bezig zijn ?.
En ook mooi dat je leuke vrienden hebt ontmoet!
Je doet het goed, super voor je.
? Kus je tante.

Oma Ans

Heel leuk om je verslag te lezen en je dagelijkse dingen in gedachten mee te maken, tot de volgende keer maar weer en liefs van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!